IVECO lanserar skräddarsydda produkter och tjänster för kunderna - Transportbilsdagen

IVECO lanserar skräddarsydda produkter och tjänster för kunderna

Snart lanserar IVECO plattformen IVECO Services, som hjälper alla kunder att arbeta effektivt och lönsamt samt stödjer förare på vägarna.


IVECO tillkännagav under IAA-mässan i Hannover att man står inför lanseringen av IVECO Services. En plattform, som sammanför varumärkets erbjudande av tjänster och produkter för att leverera en ständigt växande portfölj av lösningar som kan stödja kunderna i alla deras affärs- och verksamhetsbehov. 

– Vi verkar i en snabbrörlig bransch, där våra kunders krav ständigt utvecklas. På IVECO är vårt tillvägagångssätt att möta kundernas föränderliga behov med uppdragsspecifika lösningar som består av ett högpresterande, pålitligt fordon och en välgenomtänkt portfölj av tjänster och produkter som har utvecklats för att effektivt hjälpa kunderna med deras vagnparker och verksamheter och stödja förarna på vägen, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör för IVECO Sweden AB.

– Då vår portfölj med tjänster fortsätter att expandera har vi fört dem samman under paraplyet IVECO Services för att hjälpa våra kunder att hitta exakt rätt lösningar för deras specifika behov.

Omfattar hela varumärkesportföljen

ICECO Services kommer innefatta hela varumärkets portfölj med tjänster och produkter. För kunderna blir det en inkörsport till IVECO:s team av experter och återförsäljar, som då kan stå till hjälps. Det kan handla om digitala funktioner till ekonomiska lösningar och hålla fordonen på vägen.

IVECO Services är organiserat i kluster för att göra det så enkelt som möjligt för kunderna att navigera och identifiera de lösningar som matchar deras specifika krav och uppdrag. Dessa kluster inkluderar Uptime, Driver Care, Safety & Security, Productivity & Efficiency, Parts, Financial Services och eMobility.

IVECO-ON-portalen är gränssnittet där kunden får tillgång till IVECO:s digitala tjänster och hanterar fordonets drifttid, prestanda och produktivitet. Det kommer att utvecklas till en marknadsplats där kunderna kan köpa, hantera, aktivera och förnya sina tjänster.

e-DAILY-ägare får skräddarsytt

IVECO har också utökat sin tjänsteportfölj med nya lösningar för eMobility. Ägare av eDAILY kommer att kunna dra nytta av en mängd skräddarsydda tjänster som speciellt har tagits fram för helelektriska fordon. Här ingår intelligent energikontroll, övervakad energianvändning och laddningshantering.

 

eDAILY kommer att kunna dra nytta av en mängd skräddarsydda tjänster.


Bland övriga anslutningsaktiverade tjänster som eDAILY-ägare får tillgång till finns bland annat klassens bästa räckviddsbedömning med intelligent navigering och räckviddssäkringslarm under Productivity & Efficiency-klustret, säkerhets- och trygghetsfunktioner som Driving Style Monitoring and Reporting och den röstbaserade förarkompanjonen IVECO Driver Pal.

Läs mer om satsningen på www.iveco.com.

03 Okt 2022 Nyheter